Kelionių organizatoriaus apsauga vartotojo interesų ir ES teisės pažeidimo sąskaita
Praėjus vos mėnesiui po Civilinio kodekso ir Turizmo įstatymo pakeitimų, kuriais buvo siekiama suderinti turisto ir kelionių organizatoriaus interesus, Seimas priėmė Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.751 straipsnio pakeitimo įstatymą, kuriuo vis dėlto nustatė daug diskusijų sukėlusį pailgintą atsiskaitymo dėl neįvykusios turistinės kelionės terminą.
Palyginti su pirmąja iniciatyva šį terminą susieti su 6 mėnesiais, pagal naujausiąjį pakeitimą, vietoje 14 dienų, kelionių organizatorius už neįvykusią kelionę turistui jo sumokėtus pinigus privalės grąžinti per 90 dienų.
Nors, atvirai pripažįstama, kad pailgintas terminas prieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams, kuriais nustatyta, kad nutraukus kelionės paslaugų paketo sutartį, kelionių organizatorius privalo grąžinti turistui jo sumokėtas sumas arba jas kompensuoti ne vėliau kaip per 14 dienų po sutarties nutraukimo, teigiama, kad pailgintas kompensacijos išmokėjimo terminas yra suderintas su vartotojų teisių apsaugos nuostatomis.
Be to, matyti, kad Civilinio kodekso pakeitimu atsiskaitymo su turistu atskaitos tašku laikytinas ne turizmo sutarties nutraukimo momentas, o diena, kai nelieka Turizmo įstatyme nurodytų apribojimų (pvz. atšaukiama ekstremalioji situacija), kurių pagrindu kelionių organizatoriaus įsipareigojimų pagal organizuotos turistinės kelionės sutartį vykdymas tapo neįmanomas.
Nauja neįvykusios kelionės kompensavimo ir sumokėtų pinigų grąžinimo tvarka taikoma ir iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytoms organizuotų turistinių kelionių sutartims, pagal kurias neįvyko organizuotos turistinės kelionės dėl Turizmo įstatymo 171 straipsnio 1 dalyje nurodytų apribojimų, taikytų iki šio įstatymo įsigaliojimo.