Pastaruoju metu stebint Lietuvos teismų praktiką galima susidaryti nuomonę, kad pirkėjui nusipirkus automobilį, tačiau po įsigijimo radus didelių trūkumų, susigrąžinti pinigus už netinkamą automobilį yra itin sudėtinga. Džiaugiamės dalyvavę teisminiame procese, kuris apgynė nekokybišką automobilį įsigijusio kliento interesus.
Klientas įsigijo jau visko mačiusį automobilį – jei šis automobilis būtų žmogus, pagal amžių jis jau būtų galėjęs balsuoti pastaruosiuose dviejuose Seimo rinkimuose. Tad iš tokio amžiaus automobilio pirkėjas nesitikėjo itin daug – tik kad automobilis važiuotų ir važiuodamas nesuirtų. Tačiau toks lūkestis buvo per didelis. Įsigijus automobilį ir jį nuvarius į autoservisą bendro pobūdžio sutvarkymui, pirkėjas buvo informuotas, kad automobilis negali dalyvauti eisme, nes bet kada gali iširti – automobilio rėmas yra visiškai surūdijęs ir sutrūkinėjęs. Ir tuomet prasidėjo bylinėjimasis. Pardavėjas teigė, kad šie automobilio trūkumai atsirado jau po automobilio pardavimo, tačiau byloje liudiję ekspertai patvirtino, kad automobilio rėmas taip surūdyti ir sutrūkinėti per savaitę negali. Teismas taip pat patvirtino, kad pirkėjas, nebūdamas automobilių fanatikas, negalėjo pats automobilio įsigijimo metu pastebėti trūkumų, dėl kurių įsigyto automobilio netgi negalima išleisti į gatves.
Džiaugiamės, kad pirmosios instancijos teismas įpareigojo pardavėją grąžinti pirkėjui už automobilį sumokėtus pinigus, o pirkėją įpareigojo grąžinti pardavėjui įsigytą “automobilį“. Apeliacinės instancijos teismas pritarė pirmosios instancijos teismo sprendimui ir jį paliko nepakeistą. Pavasario proga linkime visiems gerai važiuojančio automobilio ir nepamiršti, kad dviratis yra pigesnė transporto priemonė.
Šaltinis. Vilniaus apygardos teismo 2022 m. kovo 8 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e2A-171-603/2022.